Uzman BT danışmanlarımız, maliyetleri optimize etmenize, riski azaltmanıza ve BT yatırımlarınızdan daha hızlı bir getiri elde etmenize yardımcı olmak için kanıtlanmış metodolojileri kullanır. Datacosmos olarak, konusundaki en iyi uygulamalardan yararlanarak öngörülebilir bir hizmet modeli sağlayan bir yönetilen hizmetler çözümü uyguluyoruz.
Yönetilen BT Hizmetleri ile her türlü sorunu büyük bir kesintiye neden olmadan tespit etmenize, kesintilerle uğranılacak zamanı ortadan kaldırarak güvenliği artırmanız için verilerinizi, masaüstlerinizi ve cihazlarınızı, uygulamalarınızı korumanıza, iş sürekliliği ve felaket kurtarma operasyonlarını gerçekleştirmenize yardımcı oluyoruz.
Eğer günlük rutin işleri düşünmek istemiyor ve sadece sonuca odaklanmak istiyorsanız sizin için doğru çözüm Yönetilen Hizmetler olacaktır. Yönetilen Hizmetler ile ekibinizi, katma değeri olmayan günlük rutin işlerinden kurtarır onları uzmanlık alanlarına odaklamış olursunuz. Datacore kendi konusunda tecrübeli ve sertifikalı çalışanları ile 9 yıldır aşağıdaki hizmetleri vermektedir.
Örneğin bir A firması yönetilen hizmetlere ait bu servisleri ilk defa duydu ve yedekleme operasyonlarını profesyonel bir firmaya devretmek istedi.
İstek üzerine yedekleme operasyonları müşterinin ortamında başlatıldı ve ilk kopyaların firma içerisinde tutulmasına karar verildi.
Zaman içerisinde yedekleme verilerinin güvenliği sebebiyle verinin bir kopyasının dışarı çıkartılması istendi.
İşte burada Datacosmos’un bulut üzerindeki servisleri devreye girerek bu ihtiyacı karşıladı.
Böylelikle yedekleme operasyonları tamamen güvence altına alındı.
Örneğimize devam edelim ve aynı firma kritik sunucuları için bir felaket kurtama projesine karar verdiler.
Bu durumda yapılması gereken istenen sunucuların RPO/RTO ihtiyaçları doğrultusunda coğrafi yedekliliği de düşünerek Yönetilen Felaket Kurtarma Hizmetlerinden faydalanmak.
Bu Örnekte A Firmasının kazançlarını kısaca sayacak olursak;
Alınan hizmetlerin bir uzantısı olarak müşterilerimize ücretsiz olarak 7/24 monitörleme, loglama, izleme ve çağrı takibi hizmeti verilmektedir. Yönetilen hizmetlerin içeriği değişse de tek bir platform üzerinden monitoring yapılmaktadır. Bunun faydasını şöyle özetleyebiliriz, birbiriyle ilişkisi olan problemleri önceden tespit ederek bir kesintiye sebep olmadan problemlerin giderilmesine olanak tanır. Monitöring ekibi arka tarafta kendisine atanmış 7/24 destek veren bir mühendis grubu ile birlikte çalışmaktadır. Bu mühendis grupları yönetilen hizmetlerin içeriği ile ilgili sınıflara ayrılmıştır ve kendi alanında uzmanlaşmış ekiplerden oluşur. Mühendis ekipleri sadece kendi işiyle uğraşan yedekleme, depolama, sanallaştırma, network, güvenlik ve kubernetes mühendisleri gibi mühendis ekiplerinden oluşmaktadır.
Monitöring kadar müşterilerimize verdiğimiz raporların da içeriklerini açıklamakta fayda var. Verilen hizmetler ile ilgili farklı farkındalık düzeylerine sahip düzenli raporlar üretiyoruz ve müşterilerimizle paylaşıyoruz. Teknip ekiplere detaylı teknik analizler içeren raporlamalar sunulurken, yöneticilere maliyet, karlılık hedefli ve başarı oranları içeren raporlar üretilebilmektedir.
Datacosmos servislerini isterseniz kendi ortamınızda isterseniz Datacosmos veri merkezlerinde kullanabilirsiniz. Her iki durumda da Datacosmos çatısı altındaki 7/24 monitör hizmetinden ve yüksek SLA oranlarından faydalanmış olursunuz.
Bunlar tahmin edebileceğiniz gibi donanım ve yazılım ana başlıklarıdır.
1- Yazılımların Tarafında; Firmanın bilgi işlem politikaları ekseninde yazılımların tespiti, uygulanması, yönetilmesi, monitör edilmesi, eksiklerin giderilmesi ve anlık isteklerin yerine getirilmesi şeklinde özetlenebilir. Bu kapsamda, firmanın yedekleme ve saklama politikaları doğrultusunda backup, restore, replikasyon ve arşivleme operasyonlarının tamamı yönetilmektedir. Uyarılar ve alınan hatalar firmaya, yansıtılmadan giderilir. Firmadan gelen restore istekleri ile ek iş yüklerin implemente edilmesi gibi taleplerin tümü otomoatik olarak karşılanır.
2- Donanım Tarafında; Verilen hizmetin donanımsal altyapısı eğer Datacosmos tarafından sağlanıyorsa, bu donanımların arıza öncesi sağlık kontrolleri, düzenli monitör edilmesi ve periyodik bakımları, işletim sistemi seviyesindeki upgrade ve güvenlik açıklarının kapatılması işlemleri Datacosmos mühendisleri tarafından gerçekleştirilmektedir.
Hizmet sağlanan firmanın büyüme ve performans trendlerine göre, firmaya yansıtılmadan cpu, ram, disk artışı, sunucu değişimi ihtiyaçlarını Datacosmos monitörleme ekibi tespit eder, yönetime raporlar ve en kısa sürede parça, cihaz veya sunucu teminine gidilerek değişiklik gerçekleştirilir
Yine donanımlar üzerindeki firmware, işletim sistemleri ve uygulamalar seviyesindeki upgrade ler ve güvenlik için sistem sıkılaştırma işlemleri Datacosmos mühendisleri tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu işlemler Hizmet sağlanan firmanın güvenlik politikalarına uygunluk sağlaması adına birlikte karar verilerek yapılmaktadır.
Datacosmos’un sunduğu hizmet detaylarına şöyle bir göz atacak olursak ortam analizinden-monitöringe, dizayndan-restore testlerine ve periyodik ortam raporlamasına kadar bir çok altbaşlık görebilirsiniz.
Projeye başlarken, önce hizmet sağlanan firma ile beraber bir ortam analizi yapılarak dizaynı içeren bir proje raporu ortaya çıkartılır. Hizmet sağlanan firmanın onaylaması ile, kurulumlara başlanır. Kurulumların akabinde yazılımın bileşenleri yüklenerek uygulama hayata geçirilir
Daha sonraki zamanlarda çıkabilecek problemleri önlemek için düzenli güncelleme ve onarımlar yapılarak, uygulama ve bileşenler hep en güncel ve güvenlik anlamında en dayanıklı halde tutulur.
Alınan arşivler, yedekler yapılan replikasyonlar periyodik olarak test edilir. Özellikle, Yönetilen Felaket Kurtama Hizmet’lerine tabi olan sunucular ve uygulamalar için özel planlı ve plansız test senaryoları uygulanmaktadır. Müşterilerimizin başına gelecek herhangi bir felaket durumu için Datacosmos içerisindeki birimler 7/24 nöbetçi sistemi ile çalışmaktadır
Planlanan konfigürasyonlar tamamlandıktan sonra hizmet verilen ortam 7/24 monitör edilir. Monitörleme esnasında karşılaşılan uyarılar ve hatalar olursa ilgili birimlerin devreye girmesi sağlanır. Firma bu kapsamda yapılan günlük operasyonlar ve yürütülen işlerin durumu ile ilgili düzenli olarak bilgilendirilir.
Kalite standartlarını ve hizmet seviyesini belirlemek için önceden anlaşılan SLA oranları, firmaya açılan dashboard üzerinden takip edilebilir. Firma kendisine ait bu dashboard, raporlama ve yönetim ekranlarından isterse anlık operasyonları takip edebilir.
Backup, Arşiv, Disaster ve Barındırma hizmetlerimizin hepsi Datacosmos Monitörleme Merkezi üzerinden her biri kendi konusunda uzman ve ayrı ekipler tarafından yönetilmektedir.
Datacosmos üzerinde
Günlük 11.000 backup job
Haftalık : 85.000 backup job Çalışmaktadır.
Ve bu çalışan jobların başarı oranı %99’un üzerindedir
Bu veriler Datacosmos’un kendi alanında ne kadar ciddi bir konumda olduğunu göstermektedir.
Tekrarlanan işler ve konusunda uzman bir ekip başarıyı beraberinde getirir.